Smażona ryba morska

Ryba jest jednym z tych produktów, który zalicza się do grupy zdrowych i pożądanych do spożycia. Jest ona bogatym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Mają one korzystne działanie na układ krążenia – obniża ciśnienie i krzepliwość krwi, przywraca właściwe stężenie cholesterolu, a także chronią przed powstaniem miażdżycy. Dodatkowo ryby zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych chorób nowotworowych.

Ich spożywanie jest niezbędne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania układu odpornościowego i nerwowego. Ryba morska i ryba słodkowodna Wyżej wymienione właściwości ryb nie są zapewne jedynymi. Wielu z nas wie, ile cennych składników posiadają i jak pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie, a także kondycję skóry, paznokci oraz włosów. Ryby morskie są doskonałym źródłem jodu i selenu.

Dodatkowo zawierają one znacznie więcej dobroczynnego tłuszczu niż ryby słodkowodne. Do najpopularniejszych morskich ryb należą dorsz, makrela, halibut, śledź, sola, morszczuk, tuńczyk, łosoś bałtycki, mintaj, a także flądra. Kilka zasad smażenia ryby Najważniejsze przed rozpoczęciem smażenia ryby morskiej jest jej całkowite osuszenie zarówno z zewnątrz jak i od środka. Ryba powinna być smażona na mocno rozgrzanym oleju.

By nie straciła ona swojej chrupkości i świeżości podczas obróbki termicznej, patelnia powinna być odkryta. Jeśli chcemy, by była soczysta powinniśmy ją osolić bezpośrednio przed smażeniem, ponieważ sól wyciąga wodę. Ważna również jest zasada smażenia na wolnym ogniu. By wartość odżywcza smażonej ryby morskiej była prawidłowa, nie powinno używać się żadnej panierki.

Jeśli chcemy podnieść jej walory smakowe, można podawać ją z gotowaną marchewką czy zielonym groszkiem. Smażyć można zarówno filety rybne ze skórą, bez skóry jak i całe ryby. .