Orzechy a cholesterol

Zbyt wysoki poziom cholesterolu w organizmie człowieka wpływa negatywnie na jego zdrowie. Wyróżnia się dobry (HDL) i zły (LDL) cholesterol. Jego nadmiar utożsamiany jest zazwyczaj z nadwagą oraz spożywaniem tłustych pokarmów. W wyniku tego występuje ryzyko zawału serca oraz udaru. Wyższy poziom cholesterolu całkowitego może oznaczać niedoczynność tarczycy, cukrzycę, łuszczycę, a także niewydolność nerek czy zastój żółci.

Pamiętajmy, zdrowie jest najważniejsze, dlatego warto czasami udać się na kontrolne badania. Co zrobić, gdy mamy podwyższony poziom cholesterolu? Najważniejsze jest, by w warunkach zbyt wysokiego poziomu cholesterolu wykonywać badania, sprawdzać jego stężenie, a także stosować się do zaleceń lekarza. Najczęściej zaleca się odpowiednią dietę, a także aktywność fizyczną. Wszystko to może być również wspierane poprzez zastosowanie farmakoterapii. W zależności od preferencji pacjenta oraz od schorzeń, które mogą współtowarzyszyć podwyższonemu cholesterolowi, lekarz indywidualnie ustala odpowiedni styl życia, dietę, a także ćwiczenia, które powinien wykonywać.

Jak obniżyć cholesterol? Wśród produktów, które w sposób naturalny mogą obniżyć cholesterol wyróżnia się płatki owsiane, rośliny strączkowe, sok z winogron, oliwę z oliwek, awokado, olej rzepakowy, jabłko, marchew oraz migdały i orzechy. Ostatni produkt oprócz obniżenia poziomu cholesterolu całkowitego może chronić również przed wystąpieniem chorób serca. Dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych posiadają one właściwości przeciwzakrzepowe. Oprócz tego orzechy charakteryzują się wysoką zawartością witaminy B i E, białka oraz składników mineralnych (magnez, potas, fosfor). .