Jakie są właściwości rzodkiewki

Najlepiej smakuje taka rzodkiewka, która jest wyrwana prosto z ogródka. W smaku jest dość ostra i czasami piekąca. Najbardziej popularna jest rzodkiewka czerwona. Oprócz niej występuje również odmiana biała i czarna.

Warzywo to jest łatwo dostępne, ale również jest dość łatwe w uprawie zarówno w ogrodzie, jak i na balkonie. Posiada właściwości zdrowotne – spożycie kilku sztuk rzodkiewek dziennie wystarczy, aby poczuć się zdrowszym. Niestety zdarza się, że jest ona niedoceniona w naszym menu. Cenne składniki i sposób podawania Wyżej wymieniona postawa nie jest słuszna, ponieważ rzodkiewka ma wiele cennych witamin i składników mineralnych, dodatkowo dysponuje ona właściwościami oczyszczającymi i przeciwnowotworowymi.

Zawiera ona witaminę A i C oraz witaminy z grupy B, a także składniki mineralne, takie jak: wapń, sód, potas i żelazo. Jako lekkostrawna przekąska nadaje się ona do jedzenia na surowo, w wersji marynowanej lub gotowanej. Często używamy jej do przygotowania surówki czy też sałatki. Nie jedna osoba zna smak twarożku z rzodkiewką, który świetnie pasuje na śniadanie oraz kolację.

Dlaczego warto jeść rzodkiewki? Spożycie rzodkiewki zaleca się osobom, które cierpią na otyłość a także tym, którzy mają osłabioną odporność. Jedną z ważniejszych właściwości tego warzywa jest przyspieszanie metabolizmu. Dodatkowo wspomaga ona pracę wątroby oraz układu pokarmowego. Wspiera oczyszczanie organizmu z toksyn i ubocznych produktów przemiany materii.

Rzodkiewka dzięki zawartości żelaza, manganu i miedzi jest pożądana w profilaktyce niedokrwistości. Bogactwo witamin i minerałów wzmaga koncentrację, wpływa pozytywnie na napięcie mięśniowe oraz dotlenia mózg.